A continuación presentamos un breve resumen del curso. El programa completo y el formulario de matrícula estan disponibles al final de esta página en el apartado FICHEROS DISPONIBLES

Código del Curso: 62K1

Directores: Dª. ANA LARA PALMA y D. JAN KARPE

Área de Organización de Empresas

OBJETIVOS:

El curso se ha organizado teniendo en cuenta dos amplios campos complementarios entre sí y vinculantes para asegurar la continuidad del tejido empresarial en estos tiempos de crisis, tales son, aspectos propios del managemen (parte I y II) y de las modernas plataformas tecnológicas (parte III y IV). Los contenidos teóricos valorarán los beneficios que reporta a una firma la gestión del conocimiento, qué implica en la actualidad la gestión del cambio en un producto (change management) y qué repercusiones económicas y nuevos principios están surgiendo pasra recuperar el sistema de negocios empresarial. Los contenidos prácticos se realizarán en pc aplicando nuevas plataformas software (xquery, security IT). A continuación se hace una breve descripción de los contenidos de cada parte:

PART I: KNOWLEDGE MANAGEMENT ADN CHANGE MANAGEMENT
For some time, knowledge management has become the basis of research carried out in centennial business models. Ithas de potencial to bring about a global improvement in the firm by adding value, flexibility and competitiveness. Frlom this perspective, the objective of this part is to show how KM models used in companies generalizes the hypothesis of organizational survival and competitiveness, so than the organization is able to identif, strengthen, and use key knowledge to reach poe position. This is the basis for change management, step with which is possible to specify the kowledge that isheld but is underused in the departments, taking into account their current levels of knowledge, their relevance and the urgency to acquire new knowledge. Moreover, an analysis of the required evolution rate of the present knowledge may be included which, among other aspects helps detect new knowledge, eliminate obsolete knowledge and validate new nedds.

PART II: ECONOMIC PRINCIPLES IN A MODERN WORLD
The main goal is to get an impression of what modern economics is all about. We will develop ten crucial principles about people, markets, and modern economies. The principles are obout how People make Decisions, how the Modern Economy works and hoy the World as a whole works. Mastering these principles will help to understand hoy modern societies are working.

PART III: WEB 2.0 AND MODERN WEB APLLICATIONS-XML AND XQUERY DATA BASE
The goal is to know something about the history of internet, the basic technologies of INTERNET Apllications kie XML with XQuery and modern techniques which are known as WEB 2.0 - Aplplications and Semantic Web.

PART IV: INFORMATION TECHNOLOGIES SECURITY
The goal of this part is to get a clear wiew on the fundamentals of Information Securiti (IT Security).this part are divided into two kind of lectures, the theoritical and practical ones (developed in pc). For this point, the main importance issue is to explain the sudents one examination about what IT Security is figuring out in the modern world. How organizations get their core and brilliant business taking into account the security and how they earn money just with the desintegration of the information technolgies. This understunding will be suppoertd by examples and exercises via applying the principles.

DIRIGIDO A:

Alumnos de toda la Universidad de Burgos, especialmente de todas las ingenierías. Alumnos de la University of Applied Sciences Cologne. Empresarios.
Profesorado de la Univesidad de Burgos  y Profesorado de la University of Applied Sciences

Notas de Interés:

Este curso será convalidable por 3 créditos de libre elección , para aquellos alumnos que así lo manifiesten y se sometan al proceso de evaluación que será comunicado por los directores del curso en la presentación.

Así mismo, señalar que este curso ha sido aceptado inicialmente para su reconocimiento por la Dirección Provincial de Educación para Profesores de Enseñanzas no Universitarias.

Con el Patrocinio de:   Logotipo Escuela Alemania

• Boletín sobre la Calidad en la UBU
  • Funivcyl. Este enlace se abrirá en una ventana emergente.
  • WebMail. Este enlace se abrirá en una ventana emergente.