Competencias del profesorado en comunicación oral en Lengua Inglesa: Curso de Pronunciación

Course in English Pronunciation

This course is aimed at Spanish speakers with B 2 knowledge of English who want to improve their pronunciation with a view to giving their courses through English. It is a PRACTICAL COURSE that will require no previous knowledge of English Phonetics and no theoretical learning outside the classroom. You will learn about the difficulties that English Pronunciation poses for Spanish speakers, how to overcome these difficulties, how to make your pronunciation more native-like and how to solve pronunciation problems that you may have in the future.

Full attendance and homework (recordings) will be required as it is in the classroom where we will do most of the practical activities and it is at home where you will address your particular difficulties individually. As you all know:   "practice makes perfect", so oral work (in the form of recordings) will be demanded. We discourage you from taking the course if the timetable demands don?t fit your work demands.

What will you be able to do at the end of the course?

-         You will be able to read from phonemic transcription.

-         You will know more about the difficulties that English has for Spanish speakers.

-         You will be able to solve problems with new words .

-         You will understand English better.

-         You will pronounce English better.

Fechas de realización :

Lunes de 12,30-14

Miércoles de 12-13,30

Viernes de 11-13

Del 27 de octubre al 21 de diciembre de 2010

Dirigido a: PDI de la Universidad de Burgos. Mínimo 15 participantes- Máximo 20 participantes. Se requiere un nivel B2 (intermedio alto), pudiéndose realizar alguna prueba oral para comprobar el nivel.

Ponente: Dña. Mª Concepción Magariño Gonzalez, profesora de Filología inglesa de la Universidad de Burgos.

Duración: 50 horas (35 h en el aula + 15 h tutorización y grabación personalizada)

Inscripciones: hasta las 14:00 del 18 de octubre en el formulario electrónico  . En caso de verse sobrepasado el número de plazas disponibles se efectuará un sorteo que tendrá lugar en el Servicio de Recursos Humanos a las 14:00 del 19 de octubre.