Jump to navigation

  • Más visitados
    • Oferta de estudios
    • Títulos online
    • Títulos propios
    • Biblioteca
    • Calendario académico
    • Ayudas y becas
    • Trabaja en la UBU
    • Información crisis COVID19
  • Recomendados
    • Traslado de Expediente
    • Portal de la Investigación
    • Portal de convocatorias
    • Blog UBUInvestiga
    • Blog UBUCEV
    • Ayuda Office 365
    • Configuración del correo electrónico
  • Biblioteca digital
    • Recursos-e
      • Listado A/Z de recursos-e
      • Bases de datos
      • Libros electrónicos
      • Revistas
      • Dialnet
      • Repositorio institucional RIUBU
    • Catálogos
      • UBUCAT
      • Mi cuenta
      • Préstamo de libros-e UBOOK
      • Catálogo Colectivo BUCLE
      • REBIUN
    • Enlaces de interés
      • Guías de recursos-e
      • Cómo acceder a los recursos-e
      • FAQ sobre recursos-e
      • Validación Off-Campus
  • Servicios
    • Usuarios. Préstamo. Renovaciones. Reservas
      • Alumnos de Grado
      • Alumnos de Postgrado, PDI visitantes
      • PDI
      • PAS
      • Usuarios NO UBU
      • Usuarios con diversidad funcional
      • Autopréstamo
      • Bibliografía recomendada
      • Préstamo de docencia
      • Portátiles y material multimedia
      • Cabinas de investigación
      • Libros electrónicos UBOOK
    • Adquisiciones
      • Política de adquisición de la colección
      • Gestión de monografías
      • Gestión de publicaciones seriadas
      • Difusión de la colección
    • Otros servicios
      • Búsquedas bibliográficas
      • Préstamo interbibliotecario
      • LEGANTO Bibliografía Recomendada
      • Equipo informático adaptado
      • Espacios y equipamiento
      • La Biblioteca por WhatsApp
    • Solicitar servicios
      • Compra material bibliográfico
      • Compra bibliografía recomendada
      • Préstamo interbibliotecario
      • Solicitar búsquedas bibliográficas
      • Alerta de revistas impresas recibidas
      • Solicitud de escaneado de documentos
      • Vaciado de obras colectivas en Dialnet
      • Solicitud carné PDI visitante
      • Solicitud de ordenador portátil para estudio
      • Ver todos los formularios-e
  • Aprendizaje/Investigación
    • Aul@Abierta: formación, guías...
      • Formación presencial
      • Autoformación
      • Guías y tutoriales
        • Biblioguías
      • Calendario de cursos
    • Recursos
      • Apoyo a la investigación - Bibliometría
        • CVN y Portal de la Investigación
        • Cómo publicar e identidad digital
        • Sexenios y acreditación
        • Informes de indicios de calidad
        • Ciencia abierta
      • Derechos de autor. Acceso abierto
        • Datos abiertos de investigación
        • Publicación en acceso abierto
      • Referencias bibliográficas y citas
      • Gestores bibliográficos
    • Solicitar servicios
      • Búsquedas bibliográficas
      • Solicitud de cursos de formación
  • Formularios
    • Solicitud de documentos
      • Compra de material bibliográfico
      • Compra de bibliografía recomendada
      • Préstamo interbibliotecario
      • Solicitud de escaneado de documentos
      • Sugerencia de adquisición de suscripciones
    • Información / Formación
      • Solicitud de cursos de formación
      • Búsquedas bibliográficas
    • Otras peticiones
      • Reserva de aula de formación/sala de juntas/sala polivalente/equipamiento audiovisual
      • Alerta de revistas impresas recibidas
      • Vaciado de obras colectivas en Dialnet
      • Solicitud carné PDI visitante
      • Solicitud de ordenador portátil para estudio
  • La Biblioteca
    • Conócenos
      • Presentación
      • Horarios
      • Contactar
      • Directorio
      • Bibliotecas
      • Biblioteca solidaria
      • Espacio expositivo Código UBU
      • Información práctica
    • Organización
      • Organigrama
      • Normativa
      • Comisión de Biblioteca
      • Boletín de la Biblioteca
      • Biblioteca verde
      • Aviso legal
      • Intranet
    • Utilizar la Biblioteca
      • ¿Necesitas ayuda?
      • Si es tu primer año
      • Guide for visiting students
      • Estudiantes online
      • Carné de usuario
      • Mi cuenta
      • Actividades
      • Preguntas frecuentes
      • Opina y mejora
      • Actividades
SEDE ELECTRÓNICA SECRETARÍA VIRTUAL UBUVIRTUAL RIUBU
  • Conócenos
  • Futuros estudiantes
  • Estudiantes
    • Autoservicio de título oficial
    • Autoservicio de certificados
    • Ayudas y becas
    • Cómo usar el registro electrónico
    • Prácticas y empleo
    • Movilidad
    • UBUEstudiantes
    • Centros y Departamentos
    • Calendario académico
    • Correoweb - Office365
    • UBUNet
    • Red Wi-Fi
    • CAUBU
    • International students
    • Tarjeta Universitaria Inteligente
    • UBUVentajas
    • Oficina virtual de sugerencias, quejas y felicitaciones
  • PDI
    • RRHH PDI
    • Portal del empleado
    • UBUNet
    • Correoweb - Office365
    • Intranet
    • Acceso a SIGMA
    • UXXI-INV
    • Formación e innovación educativa
    • Impresos
    • Sexenios y acreditación
    • Trabaja en la UBU
    • Ayudas y becas
    • Movilidad internacional
    • CAU
    • UBUVentajas
  • PAS
    • RRHH PAS
    • Portal del empleado
    • UBUNet
    • Correoweb - Office365
    • Intranet
    • Acceso a SIGMA
    • Formación
    • Impresos
    • Trabaja en la UBU
    • Ayudas y becas
    • Movilidad internacional
    • CAU
    • UBUVentajas
  • Empresas
  • Alumni
Menu principal
Compartir
Twitter de UBUEstudiantes
Facebook de la Universidad de Burgos
Instagram de la Universidad de Burgos
Canal Youtube de TVUBU
Mapas Teléfono Correo
Menu usuarios
Escudo de la Universidad de Burgos
Escudo de la Universidad de Burgos
Biblioteca
  • Conócenos
  • Futuros estudiantes
  • Estudiantes
    • Autoservicio de título oficial
    • Autoservicio de certificados
    • Ayudas y becas
    • Cómo usar el registro electrónico
    • Prácticas y empleo
    • Movilidad
    • UBUEstudiantes
    • Centros y Departamentos
    • Calendario académico
    • Correoweb - Office365
    • UBUNet
    • Red Wi-Fi
    • CAUBU
    • International students
    • Tarjeta Universitaria Inteligente
    • UBUVentajas
    • Oficina virtual de sugerencias, quejas y felicitaciones
  • PDI
    • RRHH PDI
    • Portal del empleado
    • UBUNet
    • Correoweb - Office365
    • Intranet
    • Acceso a SIGMA
    • UXXI-INV
    • Formación e innovación educativa
    • Impresos
    • Sexenios y acreditación
    • Trabaja en la UBU
    • Ayudas y becas
    • Movilidad internacional
    • CAU
    • UBUVentajas
  • PAS
    • RRHH PAS
    • Portal del empleado
    • UBUNet
    • Correoweb - Office365
    • Intranet
    • Acceso a SIGMA
    • Formación
    • Impresos
    • Trabaja en la UBU
    • Ayudas y becas
    • Movilidad internacional
    • CAU
    • UBUVentajas
  • Empresas
  • Alumni
SECRETARÍA VIRTUAL UBUVIRTUAL RIUBU
English Mapas +34 947 258000 bubweb@ubu.es
  • Biblioteca digital
    • Recursos-e
      • Listado A/Z de recursos-e
      • Bases de datos
      • Libros electrónicos
      • Revistas
      • Dialnet
      • Repositorio institucional RIUBU
    • Catálogos
      • UBUCAT
      • Mi cuenta
      • Préstamo de libros-e UBOOK
      • Catálogo Colectivo BUCLE
      • REBIUN
    • Enlaces de interés
      • Guías de recursos-e
      • Cómo acceder a los recursos-e
      • FAQ sobre recursos-e
      • Validación Off-Campus
  • Servicios
    • Usuarios. Préstamo. Renovaciones. Reservas
      • Alumnos de Grado
      • Alumnos de Postgrado, PDI visitantes
      • PDI
      • PAS
      • Usuarios NO UBU
      • Usuarios con diversidad funcional
      • Autopréstamo
      • Bibliografía recomendada
      • Préstamo de docencia
      • Portátiles y material multimedia
      • Cabinas de investigación
      • Libros electrónicos UBOOK
    • Adquisiciones
      • Política de adquisición de la colección
      • Gestión de monografías
      • Gestión de publicaciones seriadas
      • Difusión de la colección
      Otros servicios
      • Búsquedas bibliográficas
      • Préstamo interbibliotecario
      • LEGANTO Bibliografía Recomendada
      • Equipo informático adaptado
      • Espacios y equipamiento
      • La Biblioteca por WhatsApp
    • Solicitar servicios
      • Compra material bibliográfico
      • Compra bibliografía recomendada
      • Préstamo interbibliotecario
      • Solicitar búsquedas bibliográficas
      • Alerta de revistas impresas recibidas
      • Solicitud de escaneado de documentos
      • Vaciado de obras colectivas en Dialnet
      • Solicitud carné PDI visitante
      • Solicitud de ordenador portátil para estudio
      • Ver todos los formularios-e
  • Aprendizaje/Investigación
    • Aul@Abierta: formación, guías...
      • Formación presencial
      • Autoformación
      • Guías y tutoriales
        • Biblioguías
      • Calendario de cursos
    • Recursos
      • Apoyo a la investigación - Bibliometría
        • CVN y Portal de la Investigación
        • Cómo publicar e identidad digital
        • Sexenios y acreditación
        • Informes de indicios de calidad
        • Ciencia abierta
      • Derechos de autor. Acceso abierto
        • Datos abiertos de investigación
        • Publicación en acceso abierto
      • Referencias bibliográficas y citas
      • Gestores bibliográficos
    • Solicitar servicios
      • Búsquedas bibliográficas
      • Solicitud de cursos de formación
  • Formularios
    • Solicitud de documentos
      • Compra de material bibliográfico
      • Compra de bibliografía recomendada
      • Préstamo interbibliotecario
      • Solicitud de escaneado de documentos
      • Sugerencia de adquisición de suscripciones
    • Información / Formación
      • Solicitud de cursos de formación
      • Búsquedas bibliográficas
    • Otras peticiones
      • Reserva de aula de formación/sala de juntas/sala polivalente/equipamiento audiovisual
      • Alerta de revistas impresas recibidas
      • Vaciado de obras colectivas en Dialnet
      • Solicitud carné PDI visitante
      • Solicitud de ordenador portátil para estudio
  • La Biblioteca
    • Conócenos
      • Presentación
      • Horarios
      • Contactar
      • Directorio
      • Bibliotecas
      • Biblioteca solidaria
      • Espacio expositivo Código UBU
      • Información práctica
    • Organización
      • Organigrama
      • Normativa
      • Comisión de Biblioteca
      • Boletín de la Biblioteca
      • Biblioteca verde
      • Aviso legal
      • Intranet
    • Utilizar la Biblioteca
      • ¿Necesitas ayuda?
      • Si es tu primer año
      • Guide for visiting students
      • Estudiantes online
      • Carné de usuario
      • Mi cuenta
      • Actividades
      • Preguntas frecuentes
      • Opina y mejora
      • Actividades

Se encuentra usted aquí

  1. inicio ›
  2. Biblioteca ›
  3. Publica en abierto tus...
Escuchar

Publica en abierto tus artículos en revistas de gestión y administración pública

Consulta las condiciones de publicación y los listados de títulos de los diferentes Acuerdos vigentes en la UBU para publicar en acceso abierto.

Wiley

Canadian Public Administration

Canadian Public Administration/Administration publique du Canada is the refereed scholarly publication of the Institute of Public Administration of Canada (IPAC). It covers executive, legislative, judicial and quasi-judicial functions at all three levels of Canadian government. Published quarterly, the journal focuses mainly on Canadian issues but also welcomes manuscripts which compare Canadian public sector institutions and practices with those in other countries or examine issues in other countries or international organizations which are of interest to the public administration community in Canada.

Readership

Public servants, academics, and others interested in public administration; access to a large Canadian circulation.

Governance

Governance provides a forum for the theoretical and practical discussion of executive politics, public policy, administration, and the organization of the state. Published in association with International Political Science Association's Research Committee on the Structure & Organization of Government (SOG), it emphasizes peer-reviewed articles that take an international or comparative approach to public policy and administration. All papers, regardless of empirical focus, should have wider theoretical, comparative, or practical significance. 

Keywords

Governance, politics, government, executive, policy, public, administration, international, political, science, association, social, government, budget, rates, markets, regulation, journal, periodical, article, research, analysis, reviews, book.

Journal of Policy Analysis and Management

This journal encompasses issues and practices in policy analysis and public management. Listed among the contributors are economists, public managers, and operations researchers. Featured regularly are book reviews and a department devoted to discussing ideas and issues of importance to practitioners, researchers, and academics.

Readership

Political scientists · government researchers and practitioners · economists · operations researchers and consultants

Keywords

Policy analysis,public management,economists,public managers,policy research,program evaluation,policymaking,public management reform

Public Administration Review

Public Administration Review (PAR), a bi-monthly professional journal, has been the premier journal in the field of public administration research, theory, and practice for 75 years.  It is published for the American Society for Public Administration,TM/SM and is the only journal in public administration that serves both academics and practitioners interested in the public sector and public sector management. Articles identify and analyze current trends, provide a factual basis for decision making, stimulate discussion, and make the leading literature in the field available in an easily accessible format. With articles on a wide range of topics and expert book reviews, PAR is exciting to read and an indispensable resource.

Keywords

Administration, public, review, par, aspa, policy, research, theory, management, government, American, society, bi-monthly, scholarly, analysis, online, reviews, book, periodical, media, electronic, analysis, article, studies

Springer

Public Organization Review

Public Organization Review seeks to advance knowledge of public organizations around the world. Its focus is on `public', broadly defined, to include governmental, non-profit, and non-governmental organizations, and their impacts on human life and society, as well as their influence in shaping human civilization. The 

Review publishes empirical, theoretical, analytical and historical articles of high academic quality that contribute to the advancement of understanding `public' organizations. Of particular interest are (1) studies of public organizations and their administration at all levels of analysis; (2) studies of intra and interorganizational relationships, including interactions with private corporations, non-profit, and non-governmental organizations; (3) studies of state and society, politics and market, social change and public organizations, and globalization and national governance/administration; (4) studies of organizational theory, behavior, change, development, leadership, policy, and management; (5) studies of organization-elite, organizational elite-mass citizens, and public-private sector interface; and (6) studies that further the cause of the common good and contribute to a humane civilization.

This journal is significant as it focuses on public organizations at every level anywhere in the world. The Journal is unique in that it is devoted entirely to these types of public organizations as the central forces in shaping the structure, directions, changes, and progress in society and civilization, as well as their centrality in the process of governance and administration of society.

The journal is published, in English, four times a year. Following the standard, anonymous-referee procedure, all manuscripts are subject to the review of the Editor and the Editorial Board. The journal commits itself to a timely response.

Global Public Policy and Governance

Global Public Policy and Governance (GPPG)  promotes multidisciplinary research to reflect on how increasing global interdependence has shaped public policy and governance in its values, structures, dynamics, and consequences, and vice versa.

The journal welcomes organizational, administrative, managerial, and policy-based research that explores public sector reforms and developments in an increasingly globalized world.   

The scope of GPPG covers comparative public policy and governance, domestic public policy and governance with global relevance, public policy diffusion across national borders, and regional/global policy and governance. Publications in GPPG are not limited by areas of public policy and preference is given to topics of widespread significance.

GPPG encourages innovative public administration research that breaks through current theoretical paradigms embedded in sovereignty boundaries.                       

  • Highlight innovative, multidisciplinary and comparative perspectives
  • Cover domestic, regional and global issues of policy and governance
  • Promote organizational, administrative, managerial, and policy-based research

Elsevier

Government Information Quarterly

Government Information Quarterly is an international journal that examines the intersection of policy, information technology, government, and the public. In particular, GIQ focuses on how policies affect government information flows and the availability of government information; the use of technology to create and provide innovative government services; the impact of information technology on the relationship between the governed and those governing; and the increasing significance of information policies and information technology in relation to democratic practices.

As the leading journal in the field, Government Information Quarterly seeks to publish high quality scholarly research, viewpoint articles and editorials that inform both researchers and practitioners regarding the relationship between policy, information technology, government, and the public. The journal seeks submissions drawn from a variety of disciplines, including but not limited to information science, public policy, public administration, political science, business, law, geography, information systems, communications, economics, sociology, computer science, and public health.

Government Information Quarterly encourages submissions that focus on:

  • Information policies and their impact on government information flows, availability, and access
  • The impact of information technology on government innovation, transformation, and practice
  • An open, transparent, and accountable government
  • Data privacy, protection and security
  • Participatory decision-making and civic engagement and the role of information technology in promoting and/or limiting civil discourse, participation, and practice
  • Information flows in public spheres
  • Co-participation and co-production between the governed and the governing and the influence of technology and policy on the relationship between the public and government
  • The citizen, the state, information policy, and information technology
  • The development, implementation, and use of information systems and emerging technologies as platforms and delivery tools for government services and resources, as well as tools for decision and policy making
Última actualización: 23 de Mayo de 2023

Recursos

  • Correoweb - Office365
  • UBUNet
  • Intranet
  • Registro y Tablón Oficial
  • Repositorio Instit. RIUBU
  • Archivo
  • Normativa
  • BOUBU
  • Sede electrónica

UBU y Sociedad

  • Fundación
  • Consejo Social
  • Trabaja en la UBU
  • Prácticas y empleo
  • Perfil del contratante
  • Fondos de la UE
  • Ven a conocernos
  • Ayuda a Ucrania

Vivir la UBU

  • Ayudas y becas
  • Cultura
  • Deportes
  • Cooperación
  • Voluntariado
  • Alojamientos
  • Red UBU-Ventajas
  • UBUVerde
  • Alumni

Comunicación

  • Área de Comunicación
  • Gabinete de Comunicación
  • tvUBU
  • UBURadio
  • Protocolo
  • Divulgación científica
  • Publicaciones e Imagen

Universidad de Burgos

  • Buscapersonas
  • Portal de transparencia
  • Portal de integridad
  • Portal de la Investigación
  • Portal de sostenibilidad
  • Directorio
  • Política de Privacidad
  • Web institucional
  • Accesibilidad
  • Mapa de la web
  • Zona privada
Síguenos en:
Twitter de UBUEstudiantes (Abre en ventana nueva) Twitter
Facebook de la Universidad de Burgos (Abre en ventana nueva) Facebook
Instagram de la Universidad de Burgos (Abre en ventana nueva) Instagram
Canal Youtube de TVUBU (Abre en ventana nueva) Youtube
UBU App UBUApp
CEI Triangular - E3 - Los horizontes del hombre - Universidades de Burgos (UBU), León (ULE) y Valladolid (UVA)
Santander Universidades
HRS4R - Human Resources Strategy for Researchers
Unión Europea - Fondos Europeos
CRUE
© Universidad de BurgosHospital del Rey s/n - 09001 Burgos (España)